3/5/11

zaman kanak-kanak

>>zaman kanak-kanak adalah zaman yang paling menyeronokkan..macam-macam boleh buat..yang tidak boleh buat pon aku buat gak,,hehe
tak macam budak sekarang..main game komputer jer..

game zaman kanak-kanak aku ;

:) sorok-sorok
sorok-sorok adalah game paling selalu aku main...tak kire tempat kotor ke,bahaya ke..main redah je,janji aku selamat.....menyorok bawah umah pom ade,lepas kuar dari situ mesti kepala penuh dengan sarang labah-labah,hehehe...









:) teng-teng
teng-teng pom bez gak..kadang-kadang aku selalu kalah sebab aku main dengan orang besar..huhu

:) congkak
yang ni ak tak pandai sangat..selalu je kalah dengan budak perempuan..dio org selalu main..

:) buat khemah 
yang ni bez gak tp lau join org besar r sebab dio org pandai masak..masak megi jerr..
ak pernah kene marah dgn bapak aku sebab buat khemah dalam dusun org..huhu..padahal buat khemah jerrr

:) lastik burung
untuk lastik perlu kemahiran yang tinggi gak tao..lau tak,camne nak kene sasaran..ak selalu latih melastik dengan melastik tin kosong yang di gantung..

:) baling tin @ selipar
aku paling suke main nie...aku mesti yang jadi pembaling tin 2...
bila tin tu jatuh sume,,fuhhhh...ase hebat tol..

:) lompat getah
ni mainan yang memerlukan bakat gimnastik yang besar,hehehe...tol r tu...lau kite xpandai nak gimnastik,camne kite nak melepasi getah yang tinggi melebihi kepala kite kan??!!

:) bola beracun
maybe sekarang game makin popular sekarang ni,politeknik ak pom penah anjur game bola beracun (volleyball) tapi xsama dgn cara ak main kat kg dulu...memang bez tapi perlu pemain yang ramai..
igt ag ketika men game ni dekat tempat org kenduri di kg ak dulu..ade awek cun!!pakai baju warna hijau,die asyik pandang kami bermain...kito org pom bersemangat r bermain,hahahaha..kecik-kecik da pandai tengok perempuan



>>bez giler r kalau dapat main...lepas balik mengaji al-Quran mesti ada je benda nak main...
tak kira budak perempuan atau laki,sumenye join sekali...sebenarnye banyak ag game tp ak jer malas tuliss...
.

>>beznyee kalau dapat patah balik pada masa lalu..uhmmmmmmm








sekian~~~

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...